Posiadanie sklepu internetowego to konieczność nieustannej walki z konkurencją

Jak reklamować powiązane produkty w sklepie internetowym?

Posiadanie sklepu internetowego to konieczność nieustannej walki z konkurencją. Czasami prowadzona jest ona na obniżki cen i promocje, ale bywa, że stosuje się inne rozwiązania. Na przykład takie, jak podsuwanie klientom różnych powiązanych towarów, by mieli oni większy wybór. Sprawia to, że kupujący o wiele chętniej sięgnie po takie produkty, niż jeśli miałby szukać ich samodzielnie.

Trafić w punkt

Wyobraźmy sobie, że weszliśmy na stronę internetowego sklepu motoryzacyjnego i potrzebujemy zakupić jakieś elementy do zawieszenia, na przykład amortyzatory. Kupujemy, płacimy i czekamy na przesyłkę. Ale co by było, gdyby w tabelce obok amortyzatorów wyświetliły się powiązane produkty, na przykład sprężyny do zawieszenia? Jest duża szansa, że także byśmy dołączyli je do naszego zamówienia. Wtedy sklep zarobiłby więcej, a o to właśnie nam chodzi. Trzeba więc polecać klientom trafnie wybrane towary, a jest duża szansa, że kupią u nas sporo więcej.

Poprawna selekcja

Nie można oczywiście do ramki polecanych produktów wrzucić czegokolwiek. Muszą tam być takie pozycje, które powiązane są w tym towarem, na który klient w danej chwili składa zamówienie. Tylko w ten sposób będzie on mógł realnie się zainteresować. Jeżeli więc obok, dajmy na to amortyzatorów, wrzucimy na przykład ramki na tablice rejestracyjne, to nie mamy wielkiej szansy, że ktoś się tym zainteresuje. Propozycje muszą być powiązane ze sobą, wtedy działa to na ludzi najlepiej.

Pamiętajmy też, by na każdym kroku przypominać klientom, że jeśli kupią u nas więcej niż jeden produkty, to i tak zapłacą za przesyłkę tylko raz. To sprawi, że klienci o wiele chętnie wybiorą coś jeszcze z ramki powiązane produkty. Naszym zadaniem jest wzbudzenie o klienta poczucia, że zaoszczędzi, jeśli dokona takiego zakupu, ponieważ nie będzie musiał dwukrotnie płacić kwoty za wysyłkę.